اخبار

علت عدم استرداد خاوری به ایران

رئیس پلیس اینترپل فراجا نحوه صدور اعلان قرمز برای یک متهم را تشریح کرد و علت عدم استرداد خاوری را توضیح داد

به نقل قول از خبر گذاری تسنیم در جواب سوال علت تحویل ندادن خاوری به ایران سردار مجید کریمی بیان داشته اند: متهم بودن خاوری برای کانادا کاملا مسجل شده است و دولت کانادا می داند که متهم به کلاه برداری شده است؛ اما به علت بردن پول زیاد، کانادا نمیتواند از این موضوع چشم پوشی کند و پول ها را به ایران مسترد سازد.

رئیس پلیس فراجا با اشاره به تفاهم نامه دو طرفه فی مابین دستگاه قضا و پلیس کشور های همسایه در خصوص استرداد مجرمین افزود: استرداد مجرمین ضوابط بین المللی خاص خود را دارد، اما ایران درخصوص استراد مجرمین با کشور های همسایه مشکلی ندارد.

همچنین سردار کریمی اضافه کردند: در جاهایی که به مشکل می خوریم جاهایی است که کشور ها مسائل سیاسی را در مسائل انتظامی و پلیسی دخالت می دهند.

همچنین در خصوص صدور اعلان قرمز ها که یک سری ضوابط و مقررات بین المللی است افزود: بر اساس قانون برخی از افعال جرم محسوب میشوند اگر فردی مرتکب این جرایم شود، دستگاه قضا برای او حکم صادر می کند و اگر به کشور دیگری گریخته باشد متهم تحت تعقیب قضایی قرار میگیرد.

رئیس پلیس اینترپل فراجا ادامه داد: دستگاه قضایی مشخصات متهم را به پلیس بین الملل  می دهد و در پلیس بین الملل بخش اینتر پل پرونده به صورت کامل جمع آوری شده و اعلان قرمز آن صادر می شود.

سردار کریمی اضافه کرد: اینتر پل ایران دستور اعلان قرمز به سازمان جهانی اینتر پل ارسال می کند و در اینتر پل جهانی بخش شبهه قضایی محتویات پرونده برسی و اگر نیاز به مستندات باشد درخواست مستندات را از کشور صادر کننده اعلان قرمز می کند و در نهایت اعلان قرمز جهانی صادر میشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید