اخبار

انجام لایحه حجاب به انتخابات مربوط نیست!

به نقل از خبر گزاری جماران موسی غضنفرآبادی روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس خطاب به قالیبافاعلام داشت: 1-عدم ربط لایحه حجاب و عفاف به انتخابات: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرده است که ارسال لایحه حجاب و عفاف به هیچ وجه ربطی به انتخابات ندارد.

2-تذکر به نقدهای معاون قوانین مجلس: مسئولان مجلس نسبت به نامه‌ها و نقدهایی که از طریق معاون قوانین منتشر شده‌اند، تذکر داده‌اند و این نقدها را بی‌پایه و اساس دانسته‌اند.

3-پیگیری‌های کمیسیون قضائی و حقوقی: رئیس کمیسیون قضایی اظهار کرده است که کمیسیون قضائی و حقوقی به‌ویژه در مورد لایحه حجاب و عفاف، پیگیری‌های لازم را انجام داده و نیازی به توضیحات بیشتر نیست.

4-عدم تاثیر ارسال لایحه بر انتخابات: اعلام شده است که اقدامات مجلس در زمینه لایحه حجاب و عفاف به هیچ وجه تاثیری بر انتخابات ندارد و تنها به اجرای وظایف شرعی مجلس مربوط است.

5-اعلام آمادگی برای انجام وظایف شرعی: رئیس کمیسیون قضایی اعلام کرده است که مجلس آمادگی دارد وظایف شرعی خود را انجام دهد و لایحه حجاب و عفاف را به تصویب برساند.

6-انتقاد از نقدهای بی‌پایه: در مورد نقدهایی که احتمالاً به هدف ایجاد گمانه زنی در مورد پیگیری‌های مجلس مربوط می‌شود، انتقاد شده و تأکید شده است که این اظهارنظرها از اساس مستند ندارند.

7-ایرادات شورای نگهبان: این لایحه را مغایر با اصل 75 دانسته بود که از همین رو دولت قرار است بار مالی لایحه را بپذیرد و باقی ایرادات نیز ایرادات قانونی، تخصصی و شرعی بود

7-تأکید بر عدم سیاست‌گرایی شورای نگهبان: در مورد رد صلاحیت حسن روحانی، رئیس کمیسیون قضایی اظهار کرده است که شورای نگهبان به سیاست کاری نمی‌پردازد و تصمیماتش بر اساس مستندات و دلایل قانونی اتخاذ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید