اخبار

انتقاد حسین ادیب از نبود مشاور در فیلم‌ها و سریال‌های حقوقی: راهکارهایی برای کاهش بحران بیکاری وکلا

به نقل از اختبار در گفت‌وگوی اخیر حسین ادیب، رئیس کانون وکلای اصفهان، از نبود مشاور در فیلم‌ها و سریال‌های حقوقی و اشتباهاتی که در آن‌ها انجام می‌شود، انتقاد کرد و از اجباری شدن وکالت برای کمک به مردم و کاهش بحران بیکاری وکلا صحبت کرد. وی به این نکته اشاره کرد که موارد حقوقی در فیلم‌ و سریال‌ها در بسیاری از مواقع با بیانیه‌ی منتقدانه وکلا روبرو می‌شود و از مشاوران حقوقی کمک نمی‌گیرند.

همچنین، ادیب به برخی اشتباهاتی که در فیلم‌و سریال‌ها مطرح می‌شود، اشاره کرد و بیان کرد که این اشتباهات نشان می‌دهند که یا می‌خواهند فیلم و سریال جذاب‌تری داشته باشند یا واقعاً مشاور حقوقی مناسبی ندارند.

وی با اعلام اینکه اکنون کمتر از ۳۰ درصد پرونده‌ها دارای وکیل هستند، گفت: به همین دلیل هم اطاله دادرسی به‌خاطر طرح دعاوی نادرست توسط مردم صورت می‌گیرد. علاوه بر اطاله دادرسی هزینه‌هایی که مردم بابت طرح دعوا و دادخواست‌هایی که می‌دهند از جیبشان می‌رود و همچنین ادیب بر این باور است که قانون‌گذار با اجباری شدن وکالت می‌تواند علاوه بر اینکه کمک شایانی به مردم کند، بحران بیکاری وکلا را رفع کند. البته با این طرح دعاوی مردم نظام‌مند خواهد شد و خروجی دادگستری نیز بهتر می‌شود.

در پایان، ادیب با اشاره به توضیحات پیشتر ذکر شده و تصمیمات قانونی جدید، امیدوار است که این تغییرات علاوه بر کمک به مردم، بحران بیکاری بعضی از وکلا را هم رفع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید